Tjuvlyssnat.

I kassan som jag då jobbar får man träffa en himla massa personer.. (logiskt)
Lite av varje faktiskt.. Och många historier har vi kassörer oss emellan om idiotiska kunder och för den delen roliga kunder ;-) pensionärer är faktiskt dom roligaste, eller mest irriterande. Herregud ja, Tyckte denna var så rolig eftersom jag själv känner igen mina pensionärer i Vellinge.

Konsum, Malmö

I högtalarna ropas: "Hassan till kassan, Hassan till kassan tack." Två damer ~70 befinner sig mitt i butiken.
Dam 1: Kassan till kassan. Man kan väl ändå inte heta Kassan?
Dam 2: Nej klart man inte kan men gud vet om dagens kassor rör på sig.


(Hör ofta av tanterna att dom inte hinner med i modeheterna, Bland annat chip på kortet, "herregud, snart ska man väl tänka koden och vips är det betalt", Som en så fint uttryckte sig)
 


ICA, Årsta

Det är lång kö på ICA och en kassörska ropar efter förstärkning i högtalarna.
Kassörskan: Petter till kassa fyra, Petter till kassa fyra.
Efter cirka en minut kommer en gubbe ~80 fram till kassan med sin varukorg.
Gubben: Vad ville ni?
Kassörskan (tittar frågande på gubben): Vad menar du?
Gubben: Ni ropade på mig.
Kassörskan ser ännu mer förvirrad ut. Gubben går bort till varorna och irrar omkring ett tag. Till slut kommer han tillbaka till kassörskan.
Gubben (till kassörskan): Jag kommer tillbaka senare, jag ska bara handla klart först.

( Haha förvirrade gamla gubbar har vi många av, Synd att vi inte har en högtalare att ropa saker i ;)


Hemköp, Solna

Två killar ~17 ska betala i kassan. Summan är 60,50. Kille 1 lämnar fram 70 kronor och får 9,50 tillbaka.
Kille 2: Haha, du fick det högsta belopp som går att få i mynt.
Kille 1: Va?
Kille 2: Ja, 9,50.
Kassörskan: 19,50.
Kille 1: Ägd.

( Småkillarna som också är inne & handlar är sjutk roliga att lyssna på, Därför blandar man sig ofta i deras samtal, Denna är så kul, känner igen mina samtal med killarna i detta :)

Nu är det faktiskt tid för säng, Trött som få.

Sleep tight, dont let the bedbugs bite.


Kommentarer
Postat av: Tommy

Om du bloggade mer om vad du själv har hört i kassan så skulle du antingen;



A.) Bli rikskändis

B.) Rik på annonser

C.) Både och.



Jag hade en kompis som gjorde samma sak fast på Biltema och han fick väldigt många (för honom okända)läsare bara pga. det.

2008-07-18 @ 01:31:10
URL: http://orkey11.blogspot.com/
Postat av: emelie i kassan

haha, så himmla roligt! ja, men det nya nu är ju inte att stoppa in chippet utan chipset. haha!

2008-07-27 @ 23:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0