"Bodies — The Exhibition"

Idag hämtade Pappsen mig, och vi körde och hälsade på syster Jenny och Moa. För att göra en lång historia kort bestämde vi för att inom snar framtid  åka titta på utställningen "bodies" i köpenhamn.

Fyra miljoner människor har sett utställningen hittills i en rad storstäder som New York, London, Paris och Prag sedan den började turnera 2004.

För min del är det faktiskt ett måste, En sån omtalad och facinerade utsällning kommer jag nog inte få chansen att få se på väldigt länge. För er som inte läst och hört om den, tänka jag länka några nyhets sajter.


http://www.kvp.se/nyheter/1.1125421/likdelar-blir-utstallning-om-livet

http://sydsvenskan.se/danmark/article316595.ece

http://hd.se/noje/2008/04/16/maenniskokroppar-staells-ut-i/


Som ni ser så är det "konserverade" människor och kroppsdelar, och även djur som man får se. Väldigt intressant och äckligt på samma gång. Men som Pappa säger, Det är ju naturligt, Det är så vi är. 
Och det är ju sant hehe.

En sak som är intressant, Man får se en lunga av en man som rökt i massa år, och den ska vara enligt rykte inte väldigt trevlig, Kanske borde dra dit några av mina tuffa röka polare? (Läs Andreas)

Anywho! Imorrn ska vi kolla priser och öppetider.
Kan jag pula med i bilen påväg till Ivö, För där befinner jag mig nu i 3 dagar.
Mini semester med syster och Moa, hos mamma & ulf.



Glömde säga en detalj om utsällningen, Visar sig att personerna som ordnat det här inte har papper på vart kropparna är ifrån, Delvis från kina då. Han påstår att det är donerade kroppar. Men enligt en man som snokat i det säger att det är kinesiska fångar som blivit avrättade.

Hm..

Så glöm inte utställningen på HC Andersenslottet vid Rådhusplatsen året ut.

Kommentarer
Postat av: Tommy

Jag ska också se den!! Förresten erkänn att du startade bloggen för att jag sa att jag börjat blogga igen!

2008-07-14 @ 00:36:20
URL: http://orkey11.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0